CATALANSALMON: 18 anys 7 mesos i 17 dies (6804 dies) posant en contacte catalans arreu del món
Login Passwd HAS PERDUT EL TEU PASSWORD? REGISTRA'T
Tauler/Pissarra
Només els usuaris registrats poden afegir continguts. Clica Aqui per registrar-te de franc
06-04-2024-Els bisbes catòlics es reuneixen amb els càrtels mexicans amb un objectiu clar: demanar la pau | 21-11-2023-Exhibició dels Castellers de Vilafranca a les piràmides mexicanes de Teotihuacán | 26-10-2023-Otis, de tempesta tropical a huracà de categoria 5 en menys de 24 hores, impacta contra Acapulco amb vents de 260 km/h | 14-09-2023-Mans de tres dits i un cap allargat: dos suposats àliens arriben fins al Congrés mexicà | 21-05-2023-10 persones assassinades i 9 de ferides durant un ral·li de cotxes totterreny a Mèxic | 21-05-2023-La ceniza del volcán Popocatépetl obliga a suspender los vuelos de Ciudad de México durante casi seis horas | 09-05-2023-Es dispara per error el sistema d'alarma de terratrèmol a Ciutat de Mèxic | 17-04-2023-Sant Jordi | 17-04-2023-Els Castellers de Vilafranca actuaran a Mèxic | 13-04-2023-Polèmica per un concert de Rosalia a Ciutat de Mèxic |
 TOTES ANUNCIS PIS HABITACIONS FEINA IDIOMA ACADEMIES COMPRA VENDA NOTICIES TURISME  
Paginació: 123456789
Cinco años de impunidad por la desaparición de los 43 estudiantes de Ayotzinapa
2019-09-26 (1/162) - Pujat per WEBMASTER (Catalansalmon) - Comparteix

El Gobierno mexicano empezará de cero la investigación tras una oleada de liberaciones de implicados

https://www.elperiodico.com/es/internaci onal/20190925/cinco-anos-de-bloqueo-judi cial-para-ayotzinapa-7649096

"Uno, dos, tres, cuatro...", así hasta 43. Los 43 estudiantes de Ayotzinapa (sur de México) desaparecidos hace cinco años. Un cántico bronco que los jóvenes de la escuela rural vuelven a entonar esta vez en un mitin en Chilpancingo -capital del estado de Guerrero-, en cada homenaje, en cada protesta para clamar justicia. Un lustro de desidia judicial, entre la esperanza y el abatimiento de las familias.

Sin embargo, el relevo presidencial ha dado una bocanada de esperanza. Andrés Manuel López Obrador se comprometió desde el inicio de su mandato, el 1 de diciembre del 2018, a retomar la investigación y ha impulsado la creación de una comisión de la verdad.

"Es desesperante pasar cinco años de mentiras del Gobierno, sin saber de nuestros hijos, tratados, además, de criminales", asegura a EL PERIÓDICO, Cristina Bautista, sosteniendo un cartel con el rostro de su hijo Benjamín. El mismo rostro que cuelga de uno de los 43 pupitres vacíos en la humilde escuela rural, donde decenas de grafitis en cada una de las paredes exigen conocer la verdad.

La noche del 26 de septiembre del 2014 un centenar de normalistas -alumnos de la escuela rural- de Ayotzinapa, al sur de México, tomaron varios autobuses para acudir a una protesta en Iguala, el municipio colindante. Parte de la caravana fue interceptada por la policía y atacada a tiros por grupos armados. Al menos seis estudiantes fueron asesinados, 27 resultaron heridos y 43 desaparecidos en un asalto que duró hasta la madrugada.

Investigación negligente
Dos semanas después, la Procuraduría General de la República emitía su versión de los hechos: el crimen organizado había calcinado a los jóvenes en un basurero cercano y luego se deshizo los restos. Es la conocida como "verdad histórica" con la que el anterior Gobierno de Enrique Peña Nieto quiso dar carpetazo al caso y en la que los familiares nunca confiaron.

La principal hipótesis oficial es que, sin saberlo los normalistas, esos autobuses transportaban droga y el cártel del narcotráfico Guerreros Unidos apoyado por las autoridades los atacaron para recuperar su mercancía, según el Grupo de Expertos Independientes conformado para analizar el caso.

Durante cuatro años de laxitud en la investigación, varios organismos autónomos recabaron pruebas y argumentos para demostrar que se habían perdido y contaminado pruebas, se había ocultado información y se había usado la tortura para configurar una versión oficial. Las autoridades llegaron a encarcelar durante 10 meses a un maestro por confundirlo con un sicario.

En noviembre del pasado año, la Comisión Nacional de Derechos Humanos acusaba de negligente al Gobierno de Peña Nieto en un informe de 2.000 páginas en que destacó que se cometieron graves violaciones de los derechos humanos en una cadena de responsabilidad que iba desde el policía local hasta el presidente, quien terminó su mandato dando la espalda a las víctimas ante el caso más polémico en la historia de México.

"Vivos se los llevaron, vivos los queremos"
Con su llegada al poder, López Obrador tomó como bandera la búsqueda de justicia por la desaparición masiva. "Este es un asunto de Estado (...). No va a haber obstáculos para llegar a la verdad, saber todo lo que sucedió", prometió el presidente en un acto donde invitó al Palacio Nacional a las madres de los estudiantes, que colocaron en la mesa presidencial sus pancartas: "Vivos se los llevaron, vivos los queremos".

Sin embargo, esa elocuencia y voluntad política no han sido suficientes. En junio se revelaron varios vídeos de torturas contra algunos de los detenidos, lo cual desmontaba la 'verdad histórica' del anterior Gobierno, pero a su vez servía de detonante para invalidar los procesos judiciales.

Debido a las ingentes irregularidades procesales en las últimas semanas se liberaron en varias tandas a 77 de los 142 imputados y la mayoría de los implicados aún en prisión están a un paso de obtener su libertad. Se había documentado que 66 uniformados de varios cuerpos policiales habían actuado en connivencia con el crimen organizado.

Ante ese descalabro en los tribunales, el Ejecutivo de López Obrador anunció que reconstruirá la investigación "desde cero" y perseguirá penalmente a los encargados anteriores a quienes culpan por el desmoronamiento de las indagaciones.

"Con las liberaciones perdemos fuentes primarias de información, pero no solamente basaremos la nueva investigación en esos testimonios, sino en el análisis científico de decenas de escuchas telefónicas", apunta el secretario técnico de la Comisión de la Verdad, Félix Santana, quien adelantó a este diario que, gracias a la intervención de conversaciones, se ha empezado una búsqueda de los cuerpos en un terreno cerca de Iguala. EL PERIÓDICO comprobó presencia militar en el basurero de Tepecoacuilco, a unos 10 minutos de donde desaparecieron los jóvenes.


Soldados inspeccionan el basurero de Tepecoacuilco en busca de indicios sobre la desaparición de los estudiantes. / FRANCISCA MEZA (EFE)

Frenar las liberaciones
La nueva Fiscalía General de la República -órgano independiente creado por la nueva Administración- presentó sin éxito nuevas acusaciones para frenar las liberaciones. "Esperamos que la Fiscalía ejecute órdenes de aprehensión y emita nuevas órdenes contra policías locales y federales. Hay un compromiso al más alto nivel, pero todavía esperamos acciones concretas para valorar ese alcance", asegura Luis Tapia, coordinador del Centro Prodh, la oenegé que ha encabezado el seguimiento al caso.

"No solo está en juego el proceso de Ayotzinapa, sino la legitimidad de México como Estado de derecho", indica Tapia sobre un caso que ha evidenciado la enorme impunidad judicial para más del 90% de los crímenes y ha encarnado la lucha por la justicia en un país con más de 40.000 desaparecidos.

Un lustro después las familias de los normalistas siguen aferradas a cualquier indicio de una investigación anegada en un callejón sin salida. "Todo va más lento de lo que querríamos, pero nuestra esperanza va creciendo por el trato que nos ha dado el nuevo presidente. Al menos ahora ya quedó enterrada la mentira oficial y eso va a permitir avanzar", considera Cristina entre un estruendoso conteo que no desfallece: "...cuarenta y uno, cuarenta y dos, cuarenta y tres. Justiciaaa".
Mèxic estudia demanar l'extradició de l'assassí d'El Paso per un delicte de terrorisme
2019-08-05 (2/162) - Pujat per WEBMASTER (Catalansalmon) - Comparteix

El govern mexicà insta els Estats Units a canviar les polítiques en matèria de control d'armes

https://www.ccma.cat/324/mexic-estudia-d emanar-lextradicio-de-lassassi-del-paso- per-un-delicte-de-terrorisme/noticia/293 9783/
El Paso: el ataque que desnudó a Trump
2019-08-05 (3/162) - Pujat per WEBMASTER (Catalansalmon) - Comparteix

Durante un mitin en Florida, se preguntó qué podía hacer con los inmigrantes que llegaban a la frontera. "¡Dispararles!", gritó uno de sus seguidores. El presidente le rió la gracia. Este sábado en El Paso esa amenaza se cumplióLas autoridades de EEUU consideran como "terrorismo doméstico" y "delito de odio" el atentado en El Paso

https://www.eldiario.es/internacional/Pa so-ataque-desnudo-Trump_0_928107207.html
El govern anuncia que obrirà una delegació a Mèxic com a entrada a l'Amèrica Llatina
2019-06-17 (4/162) - Pujat per WEBMASTER (Catalansalmon) - Comparteix

https://www.ccma.cat/324/el-govern-vol-o brir-una-delegacio-a-mexic-com-a-porta-d entrada-a-america-llatina/noticia/292921 5/
Hola a tots soc Nuria Llaveria
2019-05-17 (5/162) - Pujat per Nuria LLaveria - Comparteix

Estic a Mèxic des-de fa anys però no de forma continua i em dedico a l’importacio I comercialització i consultoria de varies empreses catalanes sobretot de moda.
M’agradaria ampliar la cartera de clients inclús en el format d’exportacio de Mèxic a Catalunya, estic oberta a noves propostes.
Salutacions o com diuen aquí “bonito dia”
Olor a muerte: un camión lleno de cadáveres muestra la dureza de la guerra de los narcos en México
2018-09-27 (6/162) - Pujat per WEBMASTER (Catalansalmon) - Comparteix

En su interior encontraron decenas de cadáveres envueltos en bolsas de basura, atados con cinta adhesiva y apilados al azar uno encima del otro

https://www.eldiario.es/theguardian/Olor -muerte-cadaveres-muestra-Mexico_0_81856 9169.html
Barcelona serà la ciutat convidada de la pròxima Setmana del Disseny de Mèxic
2018-07-27 (7/162) - Pujat per WEBMASTER (Catalansalmon) - Comparteix

L'Ajuntament i el BCD preparen un programa amb empreses i professionals titulat 'Inspired in Barcelona'

https://www.ara.cat/cultura/Barcelona-co nvidada-Setmana-Disseny-Mexic_0_20583943 13.html
L'esquerra arriba al poder a Mèxic amb la victòria de López Obrador
2018-07-03 (8/162) - Pujat per WEBMASTER (Catalansalmon) - Comparteix

El candidat del Moviment Regeneració Nacional supera àmpliament els del PRI i el PAN

http://www.ccma.cat/324/amplia-victoria- electoral-a-mexic-del-candidat-desquerre s-lopez-obrador/noticia/2864379/
Cerca d'un comercial per muntar una delegació
2018-06-02 (9/162) - Pujat per Josep Roset Illa - Comparteix

Som una empresa de Barcelona que portem 25 anys de trajectòria desenvolupant equips de visió artificial destinats al control de qualitat de productes envasats.
Estem plantejant-nos crear una filial a Mèxic, per vendre maquinaria de packaging d’alta tecnologia, principalment en el embotellat.
Ja hi tenim alguns clients com: Casa Cuervo, Jugos del Valle, Coca-cola, L’Oreal, etc.
El ideal és que, de moment, treballés des de casa seva, home-office.
Contactar per ampliar detalls.
www.e2m.es Josep Roset +34666480712
Cercant feina o col.laboració per Import/Export des de Mèxic
2018-03-11 (10/162) - Pujat per Robert - Comparteix

Hola, estic a Mèxic de fa molt de temps. Sóc home madur amb experiencia amb temes comerciales a Cuba, Bolívia, Mèxic y Miami, Florida. Advocat no exercent.
Desitjo trobar despatx o empresa dedicats a temes comercials internacionals o nacionals.
Serietat, compromiso i efectividad garantits.
Fem contacte i xerrem.
Salutacions cordials.
CROAT LA MONEDA ALTERNATIVA DELS CATALANS
2018-01-31 (11/162) - Pujat per Vicens Giralt Bourgat - Comparteix

Coneixeu aquesta criptomoneda catalana de carácter social?

Va ser creada a l'Agost 2017 i ja molta gent l'está minant (fabricant amb l'ordenador) És una bona alternativa a les monedes controlades pels bancs i una oportunitat d'ajudar associacions i economía local.
Aviat tindrà exchange (el que vol dir que es podrà comprar i vendre com el Bitcoin)

Hi trobareu més informació a la web de CROAT:
www.croat.cat
https://croat.cat/wordpress/wp-content/u ploads/2017/08/CAT_Croat-comunicat-prems a.pdf
Tenir contacte amb Catalans a Ciutat de Mèxic
2018-01-26 (12/162) - Pujat per Jordi Jané - Comparteix

Salut, em dic Jordi Jané i voldria saber si puc tenir contacte amb altres catalans que visquin a Ciudad de México.
Anyoro molt el meu País i vull seguir parlant català.
Troben a Mèxic la cova submergida més gran del món, amb més de 300 quilòmetres de llarg
2018-01-17 (13/162) - Pujat per WEBMASTER (Catalansalmon) - Comparteix

La troballa donarà noves claus sobre la civilització maia

http://www.ccma.cat/324/troben-a-mexic-l a-cova-submergida-mes-gran-del-mon-amb-m es-de-300-quilometres-de-llarg/noticia/2 831940/
Trobar feina a Mexic DF amb JobHunters
2017-03-02 (14/162) - Pujat per Pau Guiu - Comparteix

Bon día,

Estic a la recerca de feina a Mexic DF i m´han parlat que n´hi han jobhunters allá que et faliciten la feina.

Algú té experiencia amb algú?

I també estic pensant obrir una startup allá amb ajuda de l´ICEX . Algú també té experiencia amb ells?

Merci.
Salutacions desde Barcelona
Hola amics ...
2016-10-03 (15/162) - Pujat per Albert cannas - Comparteix

, hi ha algu per aqui???

Va escriviu me q en pocs dies aterro al Df per quedar-m'hi
busquem pis zona historica Coyoacan
2015-06-01 (16/162) - Pujat per Pau Roldan - Comparteix

Hola, som una familia nouvinguda al DF i estem buscant pis aprop
de la zona historica de Coyoacan. Idealment, busquem un pis (o casa) de 2 habitacions.
Si coneixeu algu que en llogui, o alguna agencia inmobiliaria recomanable,
us agrairiem que ens ho digueu. Moltes gracies!
Conferencia al Orfeó Català de Mèxic
2014-11-20 (17/162) - Pujat per Nuria de Alva Ruiz - Comparteix

Dissabte 22 de novembre, dos quarts d’una del migdia Conferència

“Escenaris polítics de futur a Catalunya” a càrrec del Dr. Josep Ma. Reniu


Josep Maria Reniu i Vilamala (Vic, 1969). Llicenciat en Ciències Polítiques i Sociología per la Universidad Complutense de Madrid (1993); Diploma d'Especialització en Dret Constitucional i Ciència Política pel Centro de Estudios Constitucionales de Madrid (1994) i Doctor en Ciència
Política i de l'Administració per la Universitat de Barcelona (2001). És professor Titular d'Universitat i Cap d'Estudis de Ciència Política i de l'Administració de la UB. És també director de l'Observatori dels Governs de Coalició i és Membre del Consell Assessor per la Transició Nacional (CATN).

La conferencia serà a Marsella 45 Col. Juárez
NECESITEN UN CAPTADOR DE MERCATS PER EMPRESES CATALANES
2014-03-17 (18/162) - Pujat per Antonio Aguilar Crespi ( Panama ) - Comparteix

CAPTACIÓ de mercats per telèfon Busquem persones catalanes a mexic , que tinguin ganes de treballar des de casa i marcar el seu horari, la seva missió és buscar mercat a productes d'empreses catalanes, es una feina on l'empresa ficaria una compte de skype , per fer la feina i pagaria 400 euros al mes , per empresa catalana que vulgui donar a coneixer els seus productes a Mèxic.

Per mes informació , mail a [email protected] o compte de skype, formigues en accio
Guillem Roma visitarà aquest novembre la ciutat de Mèxic per presentar en directe el seu segon treball discogràfic "Oxitocina
2013-10-17 (19/162) - Pujat per Anna Pi i Murugó - Comparteix

El músic català Guillem Roma visitarà aquest novembre la ciutat de Mèxic per presentar en directe el seu segon treball discogràfic "Oxitocina" amb dos concerts confirmats fins al moment el nou videoclip de Guillem Roma i la Camping Band Orchestra:
http://www.youtube.com/watch?v=OADmOq5S8 2Q

El músic català Guillem Roma visitarà aquest novembre la ciutat de Mèxic per presentar en directe el seu segon treball discogràfic "Oxitocina" amb dos concerts confirmats .
Amb aquesta visita a Mèxic el músic osonenc s'acompanyarà d'una banda de músics mexicans per els dos concerts de presentació. El primer el dia 7 de Novembre a la sala El Imperial (Col. Condesa) i el segon el dia 15 de Novembre a la sala Julián Carrillo de Rádio UNAM. Us convidem difrutar del fluir d'aquesta hormona de l'amor que es l'Oxitocina amb la música de Guillem Roma.
El nou videoclip de Guillem Roma i la Camping Band Orchestra:
http://www.youtube.com/watch?v=OADmOq5S8 2Q
vot virtual
2013-10-16 (20/162) - Pujat per salvadortaberner ( Nice ) - Comparteix

Salut
Ja podeu votar globalment
http://www.referendumcatalonia.com/
Paginació: 123456789
Atenció, tot i que els anuncis del tauler son postejats per membres registrats de la web, Catalansalmon NO certifica ni comprova que siguin autèntics o actualitzats, i per tant NO es fa responsable, no fotem :)

CATALANSALMON: missió, visió, valors

Que fem a catalansalmon?
[10] http://catalansamexico.com es una de les webs de CATALANSALMON.com -Versio: 2.1 ® 2.1 - [email protected]
SERGI MARZABAL ©2005 ::: Avís legal / Normes d'ús  ::: 172.70.178.73 - userCountry= POLÍTICA DE COOKIES
Els continguts d´aquest site són gratuits i lliures
Si vols ajudar a desenvolupar el projecte catalansalmon, aqui pots donar la quantitat que vulguis